RiPS C- ja B-tytöillä voitokas kausi

25.9.2020

B-tytöt

Upeasti yhteen pelaava joukkue kiittää uskollisia kannattajiaan ja tähyää ensi kaudella uusiin, haastavampiin peleihin B-tyttöjen sekä naisten sarjoissa.

Riihimäen Palloseuran C-tytöt pelasivat kauden 2020 Suomen Palloliiton Eteläisen alueen kolmossarjaa. Vuosina 2005-2006 syntyneet tytöt keräsivät kolmessa lohkossa pelatun sarjan parhaan pistesaaliin, 25, kahdeksalla voitolla, yhdellä tasapelillä ja yhdellä tappiolla. Huikea maaliero 69-8 osoittaa joukkueen vahvan puolustuskyvyn ja hyökkäyspään hyvän yhteispelin, jonka tuloksena kärjessä pelaava Kerttu Kitinoja oli sarjan ylivoimaisesti vahvin maalintekijä 35 osumalla.

Tällä kaudella Riihimäen Palloseurassa oli taas vuoden tauon jälkeen vanhempienkin tyttöjen joukkue, jossa pelasi aiemmin mainitun ikäluokan lisäksi myös 2004 ja 2003 syntyneitä tyttöjä. Tytöt pelasivat Palloliiton Eteläisen alueen B-tyttöjen nelossarjaa voittaen sarjan ylivoimaisesti 31 pisteellä, 10 voitolla ja yhdellä tasapelillä. Joukkueen puolustuspelin ylivoimasta ja keskikentän tehotiimin hyvin tehdystä työstä kertoo maaliero 56-3. Sujuvan hyökkäyspelin seurauksena sarjan maalintekijöissä RiPS:n Kerttu Kitinoja sijoittui toiseksi VJS:n Vilma Roosin perään ja kolmospaikan jakoivat RiPS:n Veera Grönqvist ja Iina Hakala yhdessä FC Reippaan Annaleena Honkasen kanssa.

Joukkuetta valmensi kauden puoleen väliin asti Riihimäeltä pois muuttanut jalkapallovaikuttaja Kimmo Viitanen, jonka työtä jatkoi kokenut apuvalmentaja Teemu Grönberg. Sarjan taitavimpien maalivahtien joukkoon kuuluneiden Nella Leppäsen ja Juliana Kaikkosen valmennuksesta vastasi Anton Pulliainen.

C-tytöt