Jyrki Ahola RiPSin uudeksi valmennuspäälliköksi

22.11.2021

Riihimäen Palloseura on palkannut Jyrki Aholan uudeksi valmennuspäälliköksi ja edustuksen vastuuvalmentajaksi 1.12.2021 alkaen. Ahola on riihimäkeläislähtöinen 50-vuotias ammattivalmentaja, joka on viimeksi toiminut Veikkausliigajoukkue AC Oulun päävalmentajana. Alun perin RiPSin kasvatti Ahola on pelannut aikoinaan myös RiPSin edustusjoukkueessa. Valmennusuransa hän aloitti vuonna 1989 RiPSissä ja nyt valmennusvuosia on takana yhteensä 32 vuotta. Vuosien saatossa Ahola on toiminut eri seuroissa valmennuspäällikkönä sekä liittotasolla piirikouluttajana ja -valmentajana. Pisimpään hän toimi Helsingin Jalkapalloklubissa 11 vuoden ajan. Ahola suorittaa tällä hetkellä UEFA Pro -valmentajatutkintoa ja jalkapallovalmentajan korkeakoulututkintoa.

Ahola kommentoi paluutaan Riihimäen Palloseuraan seuraavasti: "Teen innokkaana paluun omille juurilleni, kun olen nyt 25 vuoden ajan valmentanut muualla. Palaan kotiin, koska uskon, että minulla on vielä annettavaa tälle seuralle eri tasoilla. Haluan palauttaa jalkapallon Riihimäen keskiöön. Tavoitteenani on tuoda positiivista muutosta poistamalla esteitä ja lasikattoja RiPS:stä sekä kehittää RiPS:n valmennusta uudelle tasolle muiden seuran toimijoiden kanssa."

Riihimäen Palloseura toivottaa Jyrkin lämpimästi tervetulleeksi joukkoonsa. "Hienoa, että saimme Jyrkin joukkoomme jatkamaan seuran suunnitelmallista urheilullista kehittämistä!" kommentoi tuore puheenjohtaja Mikko Suomalainen.

Lisätietoja:

Mikko Suomalainen