Hyvinkään Palloseura ja Riihimäen Palloseura aloittavat yhteisjoukkuetoiminnan B- ja C-tytöissä

9.10.2023

Hyvinkään Palloseuran ja Riihimäen Palloseuran B- ja C-tytöt aloittavat yhteisjoukkuetoiminnan tulevalla jalkapallokaudella. Yhteisjoukkuetoiminnan tarkoituksena on tarjota alueen pelaajille mielekäs, tavoitteellinen ja pelaajat huomioiva toimintaympäristö. Yhteistyön rakentaminen on lähtenyt liikkeelle seurojen yhteisestä tarpeesta kehittää toimintaa.

Yhteistyön aloittamista on suunniteltu pidemmän aikaa hyvässä ja rakentavassa hengessä. Arjen jalkapallotoimintaa tullaan toteuttamaan sekä Hyvinkäällä että Riihimäellä. B- ja C-tytöistä muodostetaan kaudelle 2024 lähtökohtaisesti kolme peliryhmää, joista kaksi pelaa T18-sarjaa ja yksi T15-sarjaa. Harjoittelu toteutetaan osittain yhtenä ryhmänä ja osittain kahteen ryhmään jaettuna. Yhteistoiminta alkaa viikolla 44. Myös tällä hetkellä HyPS- tai RiPS-joukkueiden ulkopuolisten pelaajien on mahdollista liittyä uuteen yhteisjoukkueeseen.

Riihimäen Palloseuran toiminnanjohtaja Lauri Salovaara kiittää yhteistyön mahdollistajia.

– Valmentajat Jouko Häkkinen ja Ville Linden ovat puskeneet tätä projektia määrätietoisesti eteenpäin. Seuratason keskusteluissa on luotu pohja yhteiselle tekemiselle ja käytännön toteuttaminen yhteistyön käynnistämisen suunnittelussa on tapahtunut Joukon ja Villen määrätietoisella yhteistyöllä. Tämä on hieno pelinavaus alueelliselle yhteistyölle.

Hyvinkään Palloseuran urheilutoimenjohtaja Timo Lehtihalmes näkee myös yhteistyön laajemman merkityksen.

– Juuri kuten Lauri totesi, tätä projektia on viety määrätietoisesti eteenpäin ja hienoa kun homma pääsee starttaamaan tilanteessa missä molemmat seurat ovat todella sitoutuneita kehittämään yhteistyötä. Etenkin tyttöpuolella pelaajamäärät ovat haastavia useissa ikäluokissa ja myös alueellisesti emme välttämättä pysty ihan parhaalla mahdollisella tavalla kaikkia pelaajia palvelemaan. Uskon, että tämän yhteistyön vaikutus näkyy myös lähipaikkakuntiin.

Hyvinkään Palloseuran ja Riihimäen Palloseuran yhteisjoukkueen vastuuvalmentajana toimii Jouko Häkkinen apunaan Ville Linden, Teemu Grönberg, Tero Niittymäki, Pasi Jääskeläinen, Matti Laakkonen ja Jonna Kallio.

Pelaajatiedustelut:

Jouko Häkkinen