Asko Jortikka RiPSin uudeksi valmennuskoordinaattoriksi

20.3.2023

Riihimäen Palloseuran uudeksi valmennuskoordinaattoriksi on valittu Asko Jortikka. 34-vuotias riihimäkeläinen liikunnanohjaaja (ylempi AMK) aloittaa tehtävässään 17.4.

Valmennuskoordinaattorina Jortikan tehtävänä on toimia touko-kesäkuun vaihteessa aloittavien ikäluokkien vastuuvalmentajana ja muiden 5v5-joukkueiden valmennuksen ja organisoinnin tukena. Toiminnanjohtaja Lauri Salovaara on sangen innoissaan.

– Askon pitkä kokemus lasten jalkapallosta ja koulutustausta ovat huippuluokkaa, ja innostus toiminnan kehittämiseen välittyy kaikesta. Mahtavaa saada Asko tänne! Oikeita askeleita taas otetaan eteenpäin.

Asko on toiminut eri tehtävissä Nurmijärven jalkapalloseurassa kahdeksan vuoden ajan keskittyen viime vuosina nimenomaan 5v5-vaiheeseen ja alle kouluikäisiin. Hänet on valittu myös vuoden lasten valmentajaksi vuonna 2021 Palloliiton eteläisellä alueella. Pikanttina RiPS-yksityiskohtana: Asko pelasi kaudella 2014 edustusjoukkueessamme.

–  Ensiksi olen kiitollinen Nurmijärven jalkapalloseuralle siitä, että olen saanut kasvattaa valmentajan siipiäni Nurmijärvellä ja kouluttautua sekä UEFA-B tasolle että ylemmässä ammattikorkeakoulussa.

Odotan innolla uusia tehtäviä Riihimäen Palloseurassa ja toivottavasti pystymme yhteistyöllä kehittämään seuran toimintaa lisää. Haluan omalla osaamisellani auttaa sekä lapsia että vanhempia mahdollistamaan mielekkään harrastuksen jalkapallon parissa. Nähdään kentillä huhtikuussa!

Riihimäen Palloseura toivottaa Askon lämpimästi tervetulleeksi joukkoonsa!

Asko Jortikan yhteystiedot 17.4. alkaen

asko.jortikka@riihimaenpalloseura.fi