Ari Matinlassi RiPSin valmennuskoordinaattoriksi / urheilutoimenjohtajaksi (oto)

21.2.2019

Riihimäen Palloseuran valmennuskoordinaattoriksi on valittu Ari Matinlassi. UEFA Pro -valmentaja ja vuosikymmeniä merkittävissä valmennus- ja valmennuskoulutustehtävissä toiminut Matinlassi aloittaa valmennuskoordinaattorin tehtävissä 1.3.2019.

Tehtävään tuli hakemuksia niin Euroopasta kuin kotimaasta. Ulkomaisen valmennuksen opettajan palkkaaminen kaatui kielikysymykseen. "Kotimaisille hakijoille ei riittänyt tarjolla ollut 50% työaika.", kertoo puheenjohtaja Anssi Kemppi.

RiPSissä jo parin vuoden ajan sekä vapaaehtoisena että oto-pohjaisena vs toiminnanjohtajana toiminut Matinlassi oli seuran hallituksen yksimielinen ehdokas tehtävään. "Joskus pitää katsoa kauas, jotta voi nähdä lähelle. Ari on kokenut valmentaja ja Suomen kokeneimpia valmennuksen opettajia, jonka avulla vapaaehtoiset valmentajat voivat ottaa monta askelta eteenpäin nuorten pelaajien kehittäjinä.", Kemppi jatkaa.

Ari Matinlassi siirtyy uuteen tehtäväänsä innolla. "Olen iloinen, että voin auttaa ja siirtää osaamistani motivoituneille valmentajille. Lasten ja nuorten kanssa työskentelemään tarvitaan entistä osaavimpia valmentajia ja haluan olla vahvistamassa heidän osaamistaan Seuran tuoreen valmennuslinjan juurruttamisessa riittää tehtävää lähivuosille."

Lisätietoja:

Anssi Kemppi, puheenjohtaja