Hyvinkään Palloseura ja Riihimäen Palloseura aloittavat yhteistoiminnan 2009-syntyneissä pojissa

4.4.2024

Hyvinkään Palloseuran ja Riihimäen Palloseuran 09-pojat ovat aloittaneet yhteisjoukkuetoiminnan. Yhteisjoukkuetoiminnalla pyritään vastaamaan siihen, että molempien seurojen pelaajille saadaan tarjottua mahdollisimman hyvä toimintaympäristö nykyisillä pelaajamäärillä.

Yhteistyö on syntynyt hyvinkin nopealla aikataululla yhteisten tarpeiden kohdatessa. RiPS oli ilmoittautunut kahdella joukkueella (P15 ykkönen ja P15 kolmonen) ja HyPS yhdellä joukkueella (P15 kolmonen) Palloliiton sarjoihin. Molempien joukkueiden kausien pyörittäminen olisi ollut näillä pelaaja- ja joukkuemäärillä erittäin vaikeaa. Yhteistyön johdosta alkavalla kaudella pelataan sarjoja kahdella joukkueella: RiPS/HyPS YJ (P15 ykkönen) ja RiPS/HyPS YJ2 (P15 kolmonen). Kevätkierroksella RiPS/HyPS YJ pelaa kotipelinsä Riihimäellä ja RiPS/HyPS YJ2 Hyvinkäällä. Harjoituksia järjestetään sekä Riihimäellä, että Hyvinkäällä.

Riihimäen Palloseuran toiminnanjohtaja Lauri Salovaara taustoittaa yhteistyön syntyä.

– Tämä yhteistyö on syntynyt molempien joukkueiden yhteisestä tarpeesta. Meillä on aiemmin käynnistyneen tyttöjen yhteisjoukkuetoiminnan pohjalta erittäin hyvä kokemus siitä, miten toiminnallisesti ja hallinnollisesti yhteisjoukkue kannattaa rakentaa. Tätä yhteistyötä on ollut helppo viedä kokemusten pohjalta eteenpäin. Yhteistyö edellyttää aina molemminpuolista halua ja tarvetta. Molempien seurojen toimihenkilöt ovat puhaltaneet tässä määrätietoisesti yhteen hiileen.

Hyvinkään Palloseuran toiminnanjohtaja Jukka Räsänen komppaa Salovaaraa.

– Ero jo tyttöpuolella toimivasta yhteisjoukkueesta tähän prosessiin oli, että tämä tehtiin verrattaen nopealla aikataululla. Molempien joukkueiden valmentajat ja toimihenkilöt löysivät nopeasti yhteisen sävelen ja homma saatiin niputettua hienosti maaliin. Toki käytännön asiat muovautuvat tässä matkan varrella vielä. Isommassa kuvassa HyPS ja RiPS -seurayhteistyö vankistuu edelleen joka on mielestäni iso vahvuus kun mietitään alueellisen jalkapallon kehittämistä, niin pelaaja- kuin seuratasolla. Hieno juttu että saatiin tämä toteutumaan.

Hyvinkään Palloseuran ja Riihimäen Palloseuran yhteisjoukkueen vastuuvalmentajana toimii Kimmo Lindholm apunaan Jukka Lottonen, Matti Leino, Jukka Virtanen, Timo Vanninen, Mika Lilli ja Niko Saari.

Lisätiedot:

Toiminnanjohtaja Lauri Salovaara