Timo Vanninen valmennuskoordinaattoriksi, Joni Reijo uusiin haasteisiin

31.3.2022

Timo Vanninen aloittaa Riihimäen Palloseuran valmennuskoordinaattorina 1.5.2022. Timo on riihimäkeläiselle futisyleisölle tuttu niin pelaajana kuin valmentajana. Pitkän pelaajauran jälkeen Timo on toiminut RiPSissä pitkään valmentajana tehden hyvää työtä mm. 2005 ja 2009 ikäluokkien kanssa.

Tarve Timon palkkaukselle tulee siitä, että Joni Reijo siirtyy huhtikuussa Mieli ry:lle Nuori Mieli Urheilussa -hankkeeseen asiantuntijaksi. Joni ei kuitenkaan poistu seuran toiminnasta kokonaan, vaan jää organisoimaan ja toteuttamaan vuoden 2022 Palloliiton valmentajakoulutukset RiPSissä ollen niissä mukana kouluttajana ja harjoitusten tutoroijana oto-pohjalta.

”Lähtööni ei liity mitään sen suurempaa dramatiikkaa. Sain mielenkiintoisen työtarjouksen, johon päätin tarttua. Reilu kaksi vuotta riihimäkeläisen jalkapallon parissa on ollut hienoa aikaa ja erityisen hienoa on ollut nähdä suurella sydämellä toimivat seuraihmiset työssään sekä innokkaat juniorit kentällä. Haluankin kiittää koko RiPS perhettä siitä, että minut otettiin aikanaan hyvin vastaan sekä eri joukkueiden toimihenkilöitä sitoutuneesta työstään seuran joukkueita kohtaan. Tosiaan täysin en seurasta katoa, vaan jään pitämään Palloliiton valmentajakoulutukset seuraan tänä vuonna, jotta se prosessi saadaan vietyä maaliin” Joni taustoittaa.

”Seuraajan rekrytoinnissa Timon nimi oli alusta asti ensimmäisten joukossa ja kaikki keskustelut Timon kanssa ovat vakuuttaneet siitä, että Timo on oikea ja luonnollinen henkilö kehittämään seuran arkea. Timolla on vahva tausta valmentajana seurassa sekä pitkä pelaajaura paikkakunnalla, josta on valtava etu seuran ottaessa seuraavia uusia askelia eteenpäin. Timo tuntee seuran, ympäristön ja ihmiset, mikä luo upean pohjan työlle” Joni kertoo.

Timo aloittaa työt valmennuskoordinaattorina 1.5. Hänen tärkeimpiin työtehtäviin tulee kuulumaan aloittavan ikäluokan vastuuvalmentajana toimiminen, 5vs5 ja 8vs8 joukkueiden valmennuksen suunnittelu ja koordinointi sekä valmentajien tukeminen päivittäisessä arjessa.

”Toimiessani seurassa valmentajana yli 10 vuoden ajan kiinnostus valmentamista ja seuratyötä kohtaan on kokemuksen ja oppimisen myötä koko ajan kasvanut. Tästä syystä ajatuksissa ja haaveena on viime aikoina ollut mahdollisuus nostaa omaa panosta tätä lasten ja nuorten eteen tehtävää työtä kohtaan. Ja kun mahdollisuus aukesi toteuttaa tätä haavetta itselle rakkaan lajin ja seuran parissa ei valinta tarttua tähän tilaisuuteen ollut vaikea. Kiitän seuraa luottamuksesta ja tästä mahdollisuudesta” taustoittaa Timo.

”Kuten Joni mainitsi kosketuspintaa lajiin ja seuraan itseltäni löytyy pitkältä ajalta. Seurassamme on viime aikoina tehty hyvää työtä jatkuvuuden ja ammattimaisuuden eteen. Kiitokset tästä Jonille, muille seuratyöntekijöille ja vapaaehtoisille. Haluan olla osana RiPS-tiimiä varmistamassa, että sama positiivinen kehitys jatkuu. Parhaiten tämä mielestäni onnistuu olemalla tukena joukkueille, jotta näiden toiminnasta saataisiin mahdollisimman sujuvaa, laadukasta, innostavaa ja positiivista” Timo kertoo.

”Laji ja tämä seura on antanut itselle jo tähän mennessä todella paljon. Toiveissani on, että mahdollisimman moni seuraamme mukaan tuleva juniori, vanhempi tai seuratoimija saisi mahdollisuuden kokea paljon positiivisia hetkiä harrastuksen parissa ja voisi olla ylpeä toimiessaan seurassamme "kuningas-lajin" parissa. Ja tätä kautta saisi jalkapallosta koko elämän mittaisen harrastuksen ja intohimon kohteen” Timo päättää.

”On hienoa, että löysimme tehtävään seuran sisältä jalkapallosta ja valmentamisesta todella innostuneen henkilön. Timo tuntee seuran ja toimintatapamme entuudestaan, joten hän pääsee nopeasti kiinni arjen toimintaan. Odotan Timon tuovan omalla persoonallaan hyvän jatkumon seuran suunnitelmalliseen urheilulliseen kehitykseen.” Kommentoi seuran puheenjohtaja Mikko Suomalainen.

Riihimäen Palloseura kiittää Jonia ansiokkaasta työstä Riihimäkeläisten lasten ja nuorten urheilun hyväksi ja toivottaa Timon tervetulleeksi seuran varsinaiseksi työntekijäksi!