Riihimäen Palloseuran jalkapalloleiri järjestettiin tänäkin vuonna

1.8.2019

RiPS leiriläiset 2019

Riihimäen Palloseuran vuoden 2019 jalkapalloleiri järjestettiin heinäkuun viimeisellä viikolla Riihimäen Pallokentällä. Kolmipäiväinen leiri sisälsi monipuolista tekemistä, ja osallistujien joukossa oli lapsia viisivuotiaista aina kaksitoistavuotiaiksi saakka. Leirin vastuuohjaajana toiminut Patrick O’Shaughnessy oli suunnitellut eri ikäryhmille sopivat harjoitteet, joissa käytiin läpi mm. syöttämistä ja maalintekoa sekä pelattiin erilaisia pienpelejä. Lisäksi leirillä käytiin läpi erilaisia taitorasteja, joissa leiriläiset saivat testata taitojaan erilaisissa pujotteluissa, tarkkuuspotkussa, laukaisututkassa ja kuljetus-laukaus rastilla. Viimeisenä leiripäivänä kamppailtiin rangaistuspotkukilpailuissa.

Päivien mittaan kilpailuissa pärjänneet palkittiin ikäryhmittäin. Taistelu parhaista suorituksista olikin hurjaa ja kirvoitti nuoret pelaajan alut toinen toistaan hienompiin suorituksiin. Riemu onnistumisten jälkeen oli käsinkosketeltavaa. Välillä käytiin kävellen lounaalla ravintola Ingafessa, jonka lounaslista oli koottu etukäteen äänestyksen perustella. Ruoka maistuikin liikunnallisen päivän keskellä hyvin kaikille osallistuneille. Pallokentällä kioskia ja välipaloja järjestelivät Eero ”Hyny” Hynynen ja Kari ”Pätkä” Palonen apureineen.

Jokaisen päivän päätteeksi päästiin tietenkin myös pelaamaan, ja turnaukset olivat erittäin hyvätasoisia. Eri ikäiset mahtuivat hyvin samoille pelikentille, eivätkä pienemmätkään kaihtaneet osallistua peliin. Viimeisen päivän turnauksissa nähtiin sekä pienempien että isompien sarjoissa huikaisevan tasaiset finaalipelit, joissa ratkaisuja päädyttiin hakemaan rangaistuspotkukilpailuista.

Viimeisen päivän päätteeksi leiriläisille jaettiin leiripaidat ja diplomit. Leirin valmennuksesta Patrickin apuna vastasivat Riihimäen Palloseuran miesten edustusjoukkueen pelaajat. Leirin päätyttyä lapset pääsivät kannustamaan valmentajiaan katsomon puolelle, kun seuran edustusjoukkue taisteli 0-0 -tasapelin sarjan kärkipaikkaa pitävää PKKU:ta vastaan. Leiripaitoja oli nähtävissä katsomon puolella reippaasti, ja kannustustakin kuului noin neljänsadan katsojan joukosta leirin aikana keksittyjä lempinimiä käyttäen.

Hieno leiri jätti varmasti hyviä muistoja niin lapsille kuin ohjaajille, ja hauskanpidon lomassa opittiin tärkeitä taitoja niin kentälle kuin kentän ulkopuolellekin. Riihimäen Palloseura haluaa kiittää onnistuneesta leiristä kaikkia osallistujia sekä yhteistyökumppaneita Pappa Socceria ja Ingafea.

Nähdään kentän laidalla!

#RiPSPECT!