Riihimäen Palloseura ry keskeyttää koronavirusepidemian vuoksi kaiken harjoittelu- ja pelitoiminnan 27.3.2020 saakka.

12.3.2020

Kiinassa alkuvuonna käynnistynyt uuden koronaviruksen aiheuttama COVID-19 -tartuntatautiepidemia jatkaa leviämistään myös Suomessa.

Suomessa on tähän mennessä (tilanne 12.3. klo 13.40) todettu 109 laboratoriovarmistettua uuden koronaviruksen (COVID-19) aiheuttamaa tautitapausta. Tautitapausten nopea tunnistaminen on tärkeää, jotta tehokkailla torjuntatoimilla voidaan vähentää jatkotartuntojen riskiä. Suomen sairaaloissa on hyvä valmius tutkia ja hoitaa koronavirusinfektioita eristysolosuhteissa.

Tapausmäärien kasvu Euroopassa viittaa siihen, että myös Suomessa tullaan todennäköisesti tunnistamaan lisää tartuntoja lähipäivinä. Suomessa varaudutaan myös laajempaan epidemiaan.

Virus tarttuu ihmisestä toiseen pääasiallisesti pisaratartuntana lähikontaktissa. Virus voi säilyä pinnoilla ja tartunta on mahdollinen myös kosketustartuntana käsien kautta sairastuneen henkilön ysköksistä saastuneiden materiaalien tai pintojen kautta.

Riihimäen Palloseuran toiminnassa on mukana lähes 800 eri ikäistä jalkapalloilijaa Riihimäeltä ja lähialueilta. Haluamme osaltamme huolehtia siitä, että epidemian vaikutuksia voitaisiin omassa toiminnassamma mukana olevien futareiden osalta minimoida.

Riihimäen Palloseuran hallitus on tänään tehnyt päätöksen perua välittömästi kaikki harjoittelu- ja pelitoiminta perjantaihin 27.3. saakka. Seuran hallitus seuraa STM:n ja muiden viranomaisten sekä Palloliiton tiedotusta ja määräyksiä. Olemme valmiit tarvittaessa jatkamaan harjoittelukieltoa ja tekemään muita toimenpiteitä, joilla voimme ehkäistä epidemian leviämistä omalta osaltamme.

Riihimäellä 12.3.2020

Riihimäen Palloseura ry

THL:n tiedotusta koronavirustilanteesta voi seurata täältä